Sidi Ifnitől Agadirig

Utazásunk végéhez közeledtünk és azt terveztük, hogy eltöltünk egy nyugis napot Agadirban, kipihenjük a több, mint 2000 km-es utat, amely a hátunk mögött állt. Azonban az időjárás nem állt a mi oldalunkon, borús, szeles időre ébredtünk először, amióta Marokkóba érkeztünk. Ilyen időben nem volt kedvünk Agadirban nézelődni, inkább autóba ültünk és legurultunk Sidi Ifni városáig. Az volt a célunk, hogy visszafelé jövet felfedezzünk különlegesebb tengerpartokat.

A körülbelül 20000 fős lakosságszámú Sidi Ifni csak 1969 után került vissza Marokkóhoz, addig a spanyolok kapuja volt a Szahara felé. Kikötőjéből, mely mintegy 170 km-re délre fekszik Agadirtól rengeteg halat exportáltak az Ibériai Félszigetre.

A korábbi századokban Sidi Ifni a rabszolga-kereskedelemben is fontos szerepet töltött be, innen hajózták ki a rabszolgákat. A 19. században vált spanyol protektorátussá. Ma a csendes kisváros inkább kék-fehér épületeivel vonzza a szörfözni vágyó turistákat. Lehet, hogy napos időben szebb képet mutat Sidi Ifni, de nekünk nem jött be köves tengerpartjával, ezért egy rövid séta után elindultunk vissza Agadir felé.

Nem sokkal északabbra Sidi Ifnitől, mintegy 150 km-re délre Agadirtól található Marokkó egyik legnépszerűbb turisztikai attrakciója, a Legzira strand, amely 8 km hosszú és nevezetességként két, tengerbe nyúló sziklaívvel rendelkezett. Egyikük 2016-ban összeomlott. A vörös színű legzirai sziklaív különleges látványt nyújt naplementekor. Azonban ottjártunkkor pont esett az eső és nagyon párás volt a levegő, ezért nem álltunk meg ott.

Mirleft 130 km-re délre található Agadir városától, ahol az Anti-Atlasz hegység az Atlanti óceánnal találkozik. A tengerpart számos magasabb sziklával ékesített. Itt is található néhány szép strand. Egyre több pénzt próbálnak a térségbe pumpálni, hogy növeljék a turizmus jelentőségét, de mivel a strandoláson kívül sok mindent nem lehet a környéken csinálni, Marokkó ezen része még a mai napig nem túl népszerű a turisták körében.

Mirleft után a tengerparttal párhuzamos út eltávolodik a parttól. Tiznit városa, mely Agadirtól mintegy 90 km-re délre található, már 15 km-es távolságban van a parttól, de a part menti strandok a városkából könnyen megközelíthetőek. Tiznit óvárosát a 19. században emelt városfal választja el az új városrészektől. A mintegy 75000 lakossal rendelkező városka ezüstékszereiről híres, óvárosában számos ékszerüzlet található.

Agadirba a legtöbb nyaraló kizárólag az aranyló homokjáról ismert 3km hosszú strand és a fürdőzés miatt érkezik. A várost 1960-ban egy földrengés szinte a földdel tette egyenlővé, ezért épületei újak, architekturális szempontból érdektelenek. A várost a régi romváros mellett építették fel. Egy tipikus mesterséges turista város. A hotel zóna rendezett, azonban onnan kilépve nagyon szemetes várost találunk, amely sokkoló volt számunkra. Állítólag Agadir évi közel 300 napos nappal rendelkezik. Sajnos mi kifogtuk azon napok egyikét, amelyen ködös, felhős volt. Estefelé azonban kegyet gyakorolt az időjárás és kisütött a nap. Másnap délelőtt egy rövid sétával búcsúztunk Agadirtól, majd egy kiadós ebéd után kimentünk a reptérre, leadtuk bérautónkat, majd fájó szívvel hazarepültünk.

Marokkó annyira megtetszett, hogy elhatároztuk, ide még vissza fogunk térni. De addig is meleg szívvel ajánlom nektek, hogy tervezzetek ide egy nyaralást, akár egy hosszú hétvégére is!